ARB блокажа за диференциала може да се монтира допълнително в най-различни видове автомобили. Голямото предимство на този допълнително включваш се блокаж е, че диференциалът работи при движение по пътищата като свободен диференциал – няма ненужното износване на гумите, няма изненадващо задействане на блокировката. В пресечни терени, ако ситуацията го налага, блокажа може да бъде задействан сто процентово чрез натискане на бутон за 1/10 от секундата.

Монтажът не отнема много време, сменя се само диференциалната касета. Към блокажната система е необходим компресор, който да осигури нужното налягане за да блокира диференциала при натискане на бутона. Компресорът се вгражда на подходящо място, например в коша на двигателя на Вашия автомобил.

Автоматичното включване гарантира, че в системата ще има необходимото налягане, което при нужда ще Ви позволи да блокирате диференциала. Бутона се закрепя на арматурното табло. При включване се задейства цилиндрично бутало, което осъществява блокирането на диференциала.

При изключване, сгъстеният въздух излиза от (електро)магнитния клапан, а малки мощни пружини връщат блокиращата муфа. Тогава диференциалът работи като нормален „свободен” диференциал.

Блокаж на диференциала