Макар серийният 3,6-литров V6 бензинов двигател с двестате си конски сили да не е променян, фабричният филтър е заменен със спортен K&N, позволяващ повече приток на въздух към двигателя. И тъй като не говорим за Porsche 911, а за офроуд джипка, съвсем логично е добавен и шнорхел Safari, за да може всъдеходът да се справя с по-дълбоки водни препятствия.
Тунингованият Wrangler се е сдобил и с една много интересна и практична джаджа – става въпрос за модула Procal AEV, който се връзва към компютъра на мотора и позволява лесно и ефективно да се регулират различни параметри след интервенции като лифт, смяна размера на гуми и т.н.
Така, чрез модула може да се калибрира и регулира километража, да се чистят грешки, да се оптимизира ESP, да се калибрира системата за налягането в гумите, да се настройват предавателните числа при смяна на раздатка, да се регулира работата на мотора при празен ход и дори да се правят настройки като автоматично включване на дневни светлини и включване на мигача с леко докосване на лоста, както и много други.
Разбира се, след цялостната жизненоважна подготовка на всъдехода за офроуд, останали са време и място и за малко оптически подобрения, които да радват окото както на собственика, така и на околните. Така са добавени „опушени” задни LED стопове Spyder Black Smoke, спортна метална капачка за резервоара AMI race style, лепенка за капака на двигателя Rubicon и стикери US Army за вратите. Най-готината добавка, поне според нас е новата предна решетка Grill Monster, придаваща още по-суров вид на коравата джипка.
И така, крайният резултат определено е повече от впечатляващ – от редовия сив Wrangler, който едва ли бихте загледали ако не сте особено голям фен на Jeep, до наистина солидно изглеждащо чудовище, което освен че е много по-добре подготвено за гората, лови погледи и по улиците с агресивната си визия.
Текст: Христомир Николов, сп. OFF-road.BG, бр. 130, 2015 г.